Puno je onih koji su AdWords kao oglašivački alat okarakterizirali ovim riječima: kompliciran, skup, neučinkovit, neisplativ. Rijetki su oni koji će priznati da je problem u njima samima pa će krivnju svaliti na Adwords koji je zapravo sve suprotno od gore navedenog. Ipak, za one koji se znaju koristiti ovom oglašivačkom platformom to znači samo manjak konkurencije! 🙂

Edukaciji i istraživanju u digitalnom marketingu gotovo nikad nema kraja te vam upravo zato donosimo pet najučestalijih faktora zbog kojih AdWords kampanje ispadaju onako kako bi ih okarakterizirali oni koji su jednom pokušali i failali.

1. Nikakav ili užasan landing page

Landing page je stranica na koju korisnici slete nakon što kliknu na vaš oglas. Ona je praktički pola kampanje jer dobra landing stranica može generirati i do nekoliko puta više upita bez da potrošite i jednu lipu više.

Landing page prije svega mora biti relevantan, tj. mora biti u skladu s oglasom. Oglas koji komunicira prodaju mobitela ne može voditi na stranicu koja komunicira servis mobitela i obrnuto. Druga stvar, landing page mora poticati na konverziju. Kratak i jasan sadržaj s pozivom na konverziju je ono što tražite. Neovisno o usluzi, nikada nećete htjeti odati 100% informacija. Dajte posjetitelju dodatni razlog da vas kontaktira. Dobar landing page može generirati i do nekoliko puta više upita – neovisno o usluzi.

2. Jednostavno… loši oglasi

Osim kvalitetnog landing pagea i dobar oglas s viskom CTR-om može i do nekoliko puta povećati broj konverzija. Recept za kvalitetan oglas ne postoji, morat ćete se prepustiti svojoj intuiciji, poznavanju svojih korisnika, kreativnosti, te naravno – testirati.

AdWords nije platforma gdje bolju poziciju zauzima samo i isključivo onaj koji daje najviše novaca, već platforma gdje prevladava, prije svega, kvaliteta. Ako je vaš oglas relevantan za publiku kojoj se obraćate vjerojatno ćete završiti na boljoj poziciji zahvaljujući većem quality scoreu.

3. Loš izbor ključnih riječi

Zvuči nevjerojatno, ali imali smo se prilike i samo uvjeriti nakon što smo preuzeli određene kampanje, da izbor ključnih riječi nema nekog smisla. Podsjetimo, glavna prednost AdWordsa (search) je ta što umjesto da vi bombardirate korisnike s oglasima, oni zapravo traže vaš oglas i žele ga vidjeti, a ako je oglas dobar i kliknuti na njega. Sve to pada vodu ako ste loše odabrali ključne riječi ili još gore – odabrali krive ključne riječi (i to smo viđali).

Razlog tomu je jednostavno nedovoljno poznavanje ciljane publike i njihovih navika. Ipak, nema razloga za brigu jer živimo u 21. stoljeću i možete si pomoći raznim alatima za istraživanje ključnih riječi i navika vaše publike.

4. Prikazivanje u nepoželjnim rezultatima pretraživanja

Ono što ne želite da se dogodi, a događa se veoma često kada neiskusna osoba postavlja kampanju jest da se vaš oglas prikazuje u rezultatima pretraživanja u kojima se ne želite prikazati.
Npr. imate oglas u kojem komunicirate prodaju mobitela. Neku osobu zanima servis mobitela i naleti na vaš oglas. Što bi prvo pomislili? Ne znamo, ali sigurno ne bi ušli u proces kupnje mobitela preko vašeg oglasa.

Postoje dva rješenja za takvu situaciju, a poželjno je primijeniti oba. Prvo je odabir negativnih ključnih riječi, tj. riječi uz koje ne želite vezati svoj oglas, a to su: najgori, najlošiji, popravak (u slučaju da samo prodajete) itd. Druga stvar je pametniji izbor match typea kako bi izbjegli veliki broj neželjenih impresija, nizak CTR, nizak quality score te u konačnici izbjegli veću cijenu klika.

Još jedan od razloga je i loša struktura kampanje. Primjer loše strukture je kada se ista kampanja odnosi i na Search i Display mrežu što su praktički dva različita oglašivačka pristupa te jednostavno ne mogu funkcionirati zajedno jer nam se miješaju statistike dva različita sustava. Svjedočili smo i primjerima gdje je zastupljena samo jedna Ad grupa, prisustvo previše ključnih riječi i korištenje samo broad matcha – sve u jednom reklo bi se!

Prije postavljanja kampanje trebate prije svega upoznati vašu ciljanu skupinu te racionalno pristupiti razvijanju strategije. Naravno, ne vrijede za sve ista pravila, ali hirovito postavljanje kampanje nikad nije rješenje. Na kraju ćete samo potrošiti novac (vrijeme baš i nećete) te odustati od ovakve vrste oglašavanja.

5. Nepraćenje konverzija

Kako možemo znati ima li kampanja smisla ako ne mjerimo rezultate? Mjerenje rezultata je upravo ono što je do sada nedostajalo klasičnom marketingu, a digitalni marketing upravo to nudi. Ako ne pratite konverzije, ne samo da ne znate koliko ste upita dobili putem Adwords kampanje nego sprječavate i daljnje optimiziranje kampanje. Zahvaljujući praćenju konverzija znat ćemo koji oglasi i koje ključne riječi bolje funkcioniraju te ćemo u tom smjeru moći razvijati i optimizirati kampanju.

Na kraju ispada da samo iskustvo, konstantno educiranje i istraživanje garantiraju dugoročni uspjeh u, ne samo Adwordsu, nego i u kompletnom digitalnom marketingu. Nadamo se da će vam barem jedna od ovih stvari koje smo naveli koristiti, a za sva ostala pitanja stojimo na raspolaganju!

Javite nam se i pomoći ćemo Vam u ostvarivanju Vaših poslovnih ciljeva