Iako je SEO sam po sebi dugotrajan i složen proces postoji nekoliko stvari koje možete učiniti i sami ako imate ili vodite neku web stranicu te će rezultati doći sami.


1.Namjera pretraživanja

Postepeno se smanjuje važnost točnog podudaranja između ključne riječi koju korisnik koristi u pretrazi i ključnih riječi koje imamo zastupljene na stranici. Google kreće u smjeru proučavanja kakvu interakciju korisnici ostvaruju s vašom stranicom, napuštaju li je brzi, klikaju li na sljedeće rezultate ili nalaze sve odgovore koje su tražili na vašoj stranici. Bit će sve veći naglasak na kvaliteti odgovora koje dajemo posjetitelju i jesmo li zadovoljili njegovu pretragu.

2.  Raste broj ključnih riječi u pretragama

Google svakim danom postaje sve bolji u interpretaciji značenja pojedinih termina (ključnih riječi). Broj ključnih riječi koje korisnici pretražuju u pojedinoj pretrazi raste (procjene su da se radi o 3-5 riječi u 75% pretraga na Googleu) jer je pretrage s jednom ili dvije riječi ne daju dovoljno kvalitetne rezultate za korisnika. Kada stvaramo sadržaj moramo imati na umu da se navike pretraživanja korisnika mijenjaju i trebamo se truditi zadovoljiti kvalitetnim člancima njihove potrebe.

seo-meme

3. Dužina članaka je bitna

Trendovi se mijenjaju kada pričamo o potrebnoj duljini teksta. Nekada je bilo dovoljno napisati članak od 300 riječi i smatrati to dugačkim tekstom. Nedavna testiranja pokazuju da se duljina najbolje rangiranih članaka po kompetitivnim ključnim riječima popela na 1,200 – 1,500 riječi.

Tekst ove duljine potrebno je „razbiti“ podnaslovima, nabrajanjima (bullet-points), slikama, video sadržajem, kako bi se zadovoljili i korisnici koji samo „prelete“ sadržaj ali i oni koji se zadube u sadržaj i pročitaju ga u cijelosti.

4. Koristite jedinstvene slike

Stotine web stranica koriste iste slike uz iste teme i tu postoji potencijal za organski rast. Jedinstvene fotografije čine razliku među konkurentima i mogu utjecati na dugoročnu lojalnost korisnika. Google cijeni jedinstveni sadržaj web stranice, a slike su intergralni dio sadržaja. Uz platforme koje stock slike čine dostupnijim nego ikada, korisnici bolje reagiraju na slike koje nisu navikli vidjeti na svim portalima koje posjećuju.

5. Raste važnost društvenih mreža

Korisnici sve više vremena provode na društvenim mrežama i Google je toga svjestan. Iako trenutačno ne dodjeljuje nikakvu vrijednost linkovima koje dijelimo preko društvenih mreža za autoritet prirodnih rezultata, postoje Social signals koje Google prati i uzima u obzir pri rangiranju prirodnih rezultata. Njihov značaj će s vremenom sve više rasti. Trenutačno je Social odličan generator interesa kod korisnika za pojedinim temama koje kasnije pretražuju i nalaze prirodne rezultate na tražilici. To je potencijal koji se može višestruko iskoristiti i stvoriti lojalnog korisnika.