Ne kaže se bez razloga da ako nešto možeš mjeriti, to isto možeš i poboljšati. Upravo je mjerenje najvažniji čimbenik optimizacije stranica za tražilice. Potrebni su vrijeme i redovno promatranje podataka kako bi se postigli optimalni rezultati te izbjegle najčešće pogreške. Međutim, ponekad je teško procijeniti stvaran SEO napredak jer on ovisi o mnogo međusobno neovisnih varijabli. Želite li shvatiti u kojem je stadiju vaša optimizacija te u kojem se smjeru kreće, u nastavku donosimo 6 načina za bolju i lakšu evaluaciju.

1. Analizirajte posjete putem organske pretrage

Ovo je najbolji indikator uspješnosti vaše optimizacije jer govori koliko je ljudi vašu stranicu pronašlo putem organske pretrage i kliknulo na nju. Naime, organska pretraga omogućuje da se prirodno pojavite na tražilicama kada klijent pretraži vaše ime ili vaše ključne riječi. Ako je web stranica dizajnirana za posjetitelje i strukturirana na način koji tražilica razumije, broj posjetitelja koji su na vašu stranicu došli organski/preko linka s druge stranice bi trebao biti u konstantnom rastu.

2. Posvetite pozornost taktikama za izgradnju mreže linkova (link building)

Razvijanje mreže linkova je vrlo bitna strategija SEO optimizacije stranica za tražilice. Ukratko, što više kvalitetnih i relevantnih stranica linkom vodi na vašu web stranicu, to će i vaša pozicija na tražilicama biti bolja. Nadalje, web stranice s mnogo kvalitetnih backlinkova smatraju se stručnima za određenu tematiku i  bit će visoko rangirane pa analizi mreže linkova treba posvetiti posebnu pozornost, jer lošom strategijom izgradnje linkova riskiramo loše, pa čak i negativne rezultate.

3. Pratite posjete putem referrala

Referral traffic je promet nastao putem povratnih linkova postavljenih na drugim web stranicama koji vode na vašu web stranicu. Dakle, iznimno je važno posebnu pozornost posvetiti izgradnji linkova koji će pomoći boljem rangiranju web stranice na tražilicama. Gradite li mrežu visoko kvalitetnih linkova s dobrim i kvalitetnim sadržajem, broj posjetitelja koji su na vašu stranicu došli organski/preko linka s druge stranice bi također trebao biti u stalnom rastu.

4. Obratite pozornost na vezu između SEO optimizacije i sadržaja na društvenim mrežama

Iako je teško dokazati izravnu povezanost organskih rezultata i društvenih mreža, postoje indikacije da Google prati i mjeri radnje na društvenim mrežama (lajkove, tweetove, retweetove, shareove). Primjerice, velika popularnost nekog branda na društvenim mrežama utječe na to kako će ga Google rangirati, a visoka interakcija korisnika sa sadržajem na društvenim mrežama je također i indikator kvalitetnog sadržaja koji Google prirodno gura prema boljoj poziciji. Više o tome kako društvene mreže utječu na SEO, saznajte u ovom odličnom članku: http://digitalist.hr/drustvene-mreze-seo/

5. Saznajte stanje konverzija

SEO optimizacija sama po sebi ne može osigurati konverzije, ali itekako može pomoći u pronalasku uskog grla u procesu ostvarivanja konverzije te stvoriti dobru bazu za optimizaciju konverzija. Broj konverzija napravljenih putem organske pretrage možete pratiti kroz Google Analytics te je često indikativan za relevantnost organskog prometa na vašoj web stranici. Ako je stopa konverzije niska, jedan od razloga može biti odabir i korištenje neoptimalnih ključnih riječi.

6. Analizirajte troškove i povrat ulaganja

Pojava prvih primjetnih rezultata SEO optimizacije zahtijeva određeno vrijeme i ovisi o mnogo različitih faktora, a neki od njih su: koliko je vaša web stranica bila popularna prije same optimizacije, u kojem je stanju web stranica sada, ima li kvalitetan sadržaj itd. Iako je SEO  dugotrajan proces koji inicijalno traži dosta ulaganja – rezultati se dugoročno višestruko isplate.