Google i Facebook danas su dva vodeća, možda i jedina giganta internetskog marketinga. Google mnogi već godinama nazivaju kraljem internetskog oglašavanja i digitalnog marketinga, i on to definitivno jest, međutim, ne treba zanemariti ni najveću svjetsku društvenu mrežu, Facebook, koja definitivno u tim opisima i epitetima nimalo ne zaostaje.

Svi znamo kako internetsko oglašavanje s vremenom sve više raste, u Velikoj Britaniji ono je već prestiglo televizijsko oglašavanje, što već sve više postaje i trend u svijetu. A vodeće dvije platforme za takav oblik oglašavanja jesu Google i Facebook. One imaju mnogo sličnosti, ali i razlika, te se oko njih uvijek vode debate s pitanjima koje je oglašavanje bolje, zašto, koje je jeftinije, efikasnije i slično. No, istina je, kao i obično, negdje u sredini. Najviše se stručnjaka za digitalni marketing slaže kako je potrebno, a možda i najbolje, koristiti obje platforme pri internetskom oglašavanju te kako obje imaju svoje dobre i manje dobre strane.

Sličnosti Google i Facebook oglašavanje ima mnogo više nego razlika

Prije svega, sličnosti Google i Facebook oglašavanja ima puno više nego razlika, a one leže u tome što obje platforme pokrivaju jedno golemo tržište, Google zato što je najveća tražilica na svijetu, a gotovo svi ljudi koji na svijetu koji posjeduju računalo i internet konstnatno po njemu nešto i traže, dok Facebook s preko milijardu korisnika može ciljati bilo kojeg svog korisnika. Također, obje platoforme mogu vrlo kvalitetno i usko targetirati ciljnu skupinu, obje platforme mogu postići instantan pristup ciljanoj publici. Obje platforme su odlične za B2C oglašavanje i obje su odlične za korištenje i velikim i malim tvrtkama.

Razlike između Google i Facebook oglašavanja

Međutim, koje su im razlike? Naravno, ima ih mnogo, no one su vrlo male, nijansne te su samo neke bitnije i krucijalne pri izboru onoga što se želi oglašavati i kako bi se pomoću njih najviše poboljšala prodaja proizvoda ili usluga, dakle ono čemu marketing između ostalog i služi.

Prije svega, što se Googlea tiče, treba razumjeti da Google ima dva važnija alata oglašavanja, a to su Google AdWordsi i Google Display Network, dok i kod Facebooka postoje neke podvrste oglasa poput „boostanja“ postova, odnosno promoviranja određene objave i običnog kreiranog oglasa.

Najveće razlike između Google AdWordsa i Facebook oglašavanja leže u tome što kod AdWordsa korisnik mora tražiti neki proizvod ili uslugu, dakle pretraživati internet, da bi mu se prikazali oglasi koji su povezani s ključnim riječima koje korisnik pretražuje. Kod Facebooka se korisnika pronalazi po interesima, dakle prikazuju mu se oglasi slični onom sadržaju koji korisnik klika, lajka ili čita. Google za takvo oglašavanje po interesima ima AdSense, odnosno Display mrežu. Dakle, kako bi

vidjeli oglase kod Googlea korisnik mora pretraživati određene pojmove, dok kod Facebooka mora imati navedene interese koji se generiraju prema radnjama na Facebooku.

Također jedna od razlika leži u tome što je Google orijentiraniji na čisti marketing i direktnu prodaju, dok Facebook više služi za promicanje svjesnosti o proizvodu ili usluzi (brand awereness). Nadalje, iako dosta jeftini, pogotovo u odnosu na klasične oglašivačke platforme (tisak, radio, TV, outdoor), Facebook oglašavanje je još uvijek dosta jeftinije od Googlea, koji se, čini se, više usmjerio ka velikim tvrtkama i većim budžetima, što je i normalno jer je njegovo oglašavanje, za razliku od Facebookovog, na tržištu prisutno već više od deset godina koliko je primjerice cijeli Facebook star. Stoga je i klik na Googleu skuplji od klika na Facebooku.

Razlike također leže i u tome što je Facebook tek nedavno uveo geografsko targetiranje na našim područjima, dok ga Google ima već godinama i Googleovo geo-targetiranje je još uvijek mnogo bolje i kvalitetnije od Facebookovog, budući da može targetirati uža područja doslovno do adrese, a ne samo Zagreb ili Dalmaciju i slična šira područja koja zasad može targetirati Facebook.

Najbolje je koristiti i Google i Facebook oglašavanje, ali kako?

Zaključno, valja znati kako su i Google i Facebook oglašavanje najbolji alati za oglašavanje općenito ovih dana, iz mnogih razloga, ali najviše zbog toga što se više od svih drugih oglašavanja mogu mjeriti te zato što su najjeftiniji. Ono što je najvažnije kod obje vrste oglašavanja jest angažirati stručnjake da odrade taj posao oglašavanja jer ako radite sami možete potratiti jako puno novca ni na kakve rezultate.

Stoga ako trebate Google ili Facebook oglašavanje, slobodno nam se javite!