Zamislite da kada otvorite Facebook nema više jeftinih click-baitova koji su vas koštali živaca i živaca, a kvalitetni i zanimljivi članci su sve češći. Zvuči super? E, pa uskoro bi to mogla postati i stvarnost!

Facebook svakodnevno ispita preko tisuću korisnika Facebooka o njihovom korisničkom iskustvu, a na temelju prikupljenih podataka poboljšavaju i sam Facebookov algoritam. U zadnjoj anketi shvatili su da akcije na pojedinoj objavi poput lajkanja, klikanja, komentiranja i šeranja nisu nužni pokazatelji da je ta ista objava relevantna za korisnika, stoji u Facebookovom priopćenju.

Postoje objave na kojima ljudi ne naprave nikakvu interakciju, ali svejedno tu istu objave žele vidjeti. Iako nećemo napraviti nikakvu interakciju, ne znači da nam ta objava nije bitna i da se na njoj nećemo zadržati.

Facebook clickbait

Sve manje nekvalitetnog sadržaja

Tako će kao nadogradnju na nedavno ažuriran algoritam rangiranja Facebook kao faktor uzeti i vrijeme zadržavanja na pojedinoj objavi, neovisno o tome je li osoba otvorila članak.

Facebookov tim je došao i do zaključka da kada se netko brzo vratio na Facebook nakon što je kliknuo na članak, taj članak vjerojatno nije bio relevantan za njega ili je jednostavno pružao loše korisničko iskustvo – upravo takvog sadržaja bi trebali viđati što manje, a zanimljivih i dugačkih članaka sve više.

Više relevantnog sadržaja

Zahvaljujući prikupljenim podatcima Facebookovog tima, na vrhu News Feeda vidjet ćemo sve više i više relevantnog sadržaja, a sve manje click-baitova i općenito nekvalitetnog sadržaja. Drugim riječima, duljina zadržavanja na objavi te duljina čitanja određenog članka od sada su važni faktori koji utječi na generiranje vašeg news feeda.

Novi algoritam najviše će osjetiti mediji

Iako većina stranica gotovo da niti neće osjetiti neku razliku, to se ne odnosi i na stranice medija. Mediji više neće naglasak moći držati na kvantiteti članaka već će naglasak biti na samoj kvaliteti, a to uključuje: relevantnost, duljinu teksta, više multimedijskog sadržaja i brzinu učitavanja – sve ono što nudi Instant articles.

Kako je Facebook masivan generator prometa, mediji zapravo i nemaju puno izbora niti ih se puno pita. To može biti win-win situacija, kako za publiku tako i za sam medij, naravno ako se sve odradi osmišljeno i pravovremeno.

Recimo doviđenja jeftinim click-baitovima te lošem korisničkom iskustvu te pozdravimo brži, kvalitetniji i zanimljiviji sadržaj!