Monetizacija će biti moguća na dva načina: Ili ćemo sami ispuniti oglasni prostor i zadržati 100% prihoda od oglasa ili ćemo ostaviti Facebooku 30% prihoda u zamjenu da nam on sam popuni oglasni prostor.

Instant članci na Facebooku novitet su koji nam dolazi sredinom travnja, a njime se era dugog učitavanja članaka (napokon) privodi kraju. Dvije glavne odlike Instant članaka su oko 10 puta brže učitavanje i interaktivnost, a članci se otvaraju unutar Facebooka.

Instant articles

Zvuči odlično, zar ne? No upitno je koliko je to dobro za one kojima se poslovni modeli temelje na prodavanju oglasnog prostora na web stranicama (news portali, blogovi…).

Do sada su društvene mreže služile kao gateway do web stranice gdje su publisheri kasnije i monetizirali posjete čitatelja kroz prikazane oglase, pretplatu itd. Sada izgleda kao da društvene mreže planiraju udomiti internet – sve što vam treba pronaći ćete na njima, baš kao restorani u kojima ne postoji opcija uzimanje hrane za van. To je definitivno velik udarac za one koji žive od prodaje oglasnog prostora, ali situacija nije bezizlazna.

Oglasi će se moći prikazivati unutar samih članaka, a prema pravilniku to bi trebalo izgledati ovako: „Svaki oglas mora biti razdvojen s najmanje 350 riječi članka. Ako se članak primarno sastoji od slika i drugih medija, oglasi ne smiju prelaziti 15% cjelokupnog sadržaja“. Nažalost, za mnoge je to puno manja brojka od one na koju su navikli.

Monetizacija će biti moguća na dva načina: Ili ćemo sami ispuniti oglasni prostor i zadržati 100% prihoda od oglasa ili ćemo ostaviti Facebooku 30% prihoda u zamjenu da nam on sam popuni oglasni prostor. Odluka je na nama samima.

Najsvjetlija strana ovoga, pogotovo za čitatelje, je samo korisničko iskustvo koje će se zahvaljujući bržem učitavanju i interaktivnosti znantno poboljšati. S druge strane, content marketing itekako dobiva na značaju.

Content marketing

Dok je prisutnost AdBlockera sve veća, a uzmemo li u obzir i ovakve novitete koji dosadašnju praksu monetizacije od prikaza oglasa dovode u pitanje, jedino logično rješenje čini se native (prirodno) oglašavanje što znači da će se i sama kvaliteta članaka morati poboljšati.

Malo je vjerojatno da će instant članci, barem u početnim fazama, u potpunosti pojesti klasične click-to-web članke jer, u konačnici, navike čitatelja se ne mijenjaju tako brzo.