Google Analytics je najpoznatiji alat pomoću kojega se može pratiti, mjeriti i analizirati aktivnosti korisnika i kao takav je neizostavan za sve koji žele sustavno pratiti procese na svojim web stranicama. Iznimno je važno upoznati svoju publiku, shvatiti potrebe korisnika te istovremeno privlačiti nove posjetitelje. Google Analytics je upravo takav alat koji može dati detaljne informacije o publici bilo koje web stranice. Dat će odgovore na pitanja kao što su: koji sadržaj korisnici najčešće posjećuju, putem kojih uređaja dolaze na odredište, kako izgleda njihova demografska struktura ili na koji se način najčešće kreću određenom stranicom. Jednom kada započne iščitavanje podataka iz Google Analyticsa, slijedi detaljnije promišljanje o prometu na web stranicama i o stvaranju contenta .

Izdvojit ćemo nekoliko funkcionalnosti Google Analyticsa na koje svakako valja obratiti pozornost prilikom izrade contenta i kasnije pri njegovoj prilagodbi.

1. Pratite svoju publiku u stvarnom vremenu

Nadzorna ploča Real time prikazuje podatke u stvarnom vremenu. Primjerice, koliko se korisnika trenutno nalazi na određenoj web stranici, jesu li posjetitelji stranici pristupili s desktopa, mobitela ili tableta ili pak s kojeg su točno izvora došli na stranicu. Ova nadzorna ploča omogućuje da trenutno saznate rezultate nove kampanje i djelujete u skladu s njima. Primjerice, u stvarnom se vremenu može promatrati kakav je odaziv na novopostavljeni sadržaj na stranici, odnosno je li taj sadržaj tražen ili ne.

   2. Upoznajte svoju publiku

Demografskim podacima o publici se može pristupiti unutar nadzorne ploče Audience (Publika) koja je prepuna podataka. Pri izradi contenta važno je znati kome se obraćate i tko je zapravo vaša publika pa je važno pažljivo iščitati podatke o spolu, starosti, interesima publike, području s kojega pretražuju, jezik koji koriste itd. Ako uočite da na određene dane (kada objavljujete na primjerice Facebooku) određena stranica ima povećani promet, možete zaključiti da je objavljeni sadržaj kvalitetan i dobro osmišljen. Svi ti podaci pomažu u odlučivanju o tome kakav ćete sadržaj nadalje stvarati i kada ćete ga objavljivati.

Mobilno pretraživanje (Mobile)

Za detaljniju analizu, u izborniku Audience možete pronaći funkcionalnost Mobile unutar koje se nalaze podaci o načinu na koji korisnice dolaze na stranicu: putem desktop računala, mobilnog uređaja ili tableta. Budući da korisnici sve više konzumiraju sadržaj u pokretu i putem mobilnih uređaja, obavezno treba pripaziti na to da je stranica prilagođena i optimizirana za mobile.

Google Analytics screenshot | Digitalist.hr

Tragom korisnika (Users flow)

Još se jednu važnu mogućnost može pronaći u izborniku Audience, a to je Users flow ili Prikaz puta kretanja korisnika na određenoj stranici. To je važno kako biste saznali koji dijelovi stranice imaju dobar, a koji loš odaziv publike, na koje dijelove mrežne stranice najčešće dolaze, a s kojeg odlaze pa tako mnogo upućeniji možete ući u proces izmjene i poboljšanja sadržaja na stranici.

   3. Saznajte kojim kanalima dolazi vaša publike

Želite li saznati koliko posjetitelja na dnevnoj razini određena stranica dobiva putem društvenim mreža, koliko putem organske pretrage, koliko imate direktnih dolazaka, koliko putem newslettera i tako dalje, treba iščitati podatke iz pod izbornikom Acquisition (Kupnja) u kojem se nalazi funkcionalnost All Traffic. To će zasigurno pomoći kod odluke na koje kanale usmjeriti više pažnje i gdje povećati marketinške aktivnosti.

   4. Pratite što posjetitelji rade na vašoj stranici

Izbornik Behaviour pruža mnoštvo informacija o tome na koji način posjetitelji provode vrijeme na vašoj stranici, što ih je na nju dovelo, koliko se u prosjeku na njoj zadržavaju i kada je  napuštaju. Također, u ovom izborniku možete saznati koliko se brzo učitava određena stranica te intervenirati ako se učitava presporo.

   5. Odredite ciljeve i pratite njihovu realizaciju

Na kraju, važno je mjeriti koliko je odredište uspješno u smislu realizacije konverzija. Bitno je konkretno definirati ciljeve i redovito ih pratiti, posebno prilikom optimizacije nekog digitalnog projekta, kampanje i slično.

Za kraj, ako postoje ulaganja u Google AdWords kampanje valja ih pratiti putem Google Analytics računa kako bi se  optimalno iskoristili dostupni podaci te postigli definirani ciljevi.