Već se neko vrijeme u Hrvatskoj provlači pitanje o digitalnim agencijama vs „offline“ agencijama, ali vjerujemo da svi postaju sve svjesniji kako danas manje-više sve postaje digitalno i kako se bez prave integrirane kampanje teško može doći do prave publike. Veliki brandovi naravno imaju i veće budžete pa je njima TV, print, outdoor kampanja prihvatljiv trošak, ali što je sa malim i srednje velikim poduzećima? Njima će svakako digitalna kampanja značiti i većinu alociranog budžeta.

Treba li se fokusirati na rezultate ili na kreativnost?

Pravo pitanje koje se sve agencije trebaju pitati je treba li se fokusirati na rezultate, kao što naša agencija Digitalist to radi, ili na kreativnost. Postoje istraživanja koja je radio Peter Field, vodeći marketinški analitičar, koja kažu da visoko kreativne kampanje postižu i bolji rezultat, i to je osnovna zamisao kreativnih agencija koja kaže da će njihova kreativa postići rezultate. Međutim, ono što to isto istraživanje pokazuje je da su to dugoročni rezultati. I, ponovno, to se veže na velike brandove i velike agencije koje vrlo smisleno razmišljaju o dugoročnoj održivosti, ali sigurno i o nagradama koje će dobiti za te kampanje. Što o tome misle direktori? 78% njih misli da agencije nisu dovoljno fokusirane na rezultate, a njih 74% misli da agencije uopće ne razmišljaju o kratkoročnim planovima i poslovnim ciljevima

Zamislite tek što misle direktori manjih poduzeća? Poduzeća koja nemaju zalihe gotovine, koja nemaju vrijednost imovine kao neke omanje države. Sigurno svi žele imati prepoznatljiv brand, brand koji izaziva dobre emocije kod potrošača, ali prije svega im je najbitniji cash-flow, kvartalni ciljevi, novi klijenti i sve drugo što prati 90% poduzeća.

Što je cilj svake kampanje?

Općenito gledajući cilj svake kampanje je dovesti nove kupce ili zadržati stare. Međutim koliko se zapravo isplati „trošiti“ na stare kupce? Pogotovo kad znamo da će 51% kupaca Cole kupovati i Pepsi, a 74% kupaca Pepsija kupovati i Colu, da 50% kupaca Snickersa neće kupiti isti sljedeće godine, da je 65% vlasnika Mercedesa sljedeći auto kupila od neke druge marke. A pogotovo kad znamo da čak 89% kupaca nekog branda ne misli da je taj brand drugačiji od konkurentskog (Byron Sharp).

Dakle, cilj bi nam trebao dovući nove korisnike, a tu u igru dolazi svima znani parametri, kao što su doseg, frekvencija i svakako dobra kreativa.

Mjerenje, testiranje, praćenje…

Ono što u konačnici čini razliku kod performance agencije, je to što se i tijekom same kampanje mjere rezultati, pa se i kreativa može mijenjati u samoj kampanji. Naša agencija koristi mnoge alate koji analiziraju uspješnost kampanje, uspješnost landing pagea, kreative… A obzirom na to da radimo s malim i srednje velikim poduzećima, u stalnom smo kontaktu s vlasnicima poduzeća ili s odgovornim osobama koje mjere uspješnost svake potrošene kune. Mi ne radimo jednu veliku kampanju i pomolimo se prije nego ju pustimo „live“, nego puno malih akcija, a iz svake te akcije naučimo nešto novo te kontinuirano optimiziramo sve. Također ne stajemo na metrikama kao što su reach i frekvencija, već radimo A/B testiranja, pratimo korisničko iskustvo na webu, proučavamo zašto se netko zadržao (ili se nije zadržao) na stranici, odakle dolazi promet na web, odakle dolazi promet koji vodi do konverzije, itd… To je jedini put do pravih rezultata.

To bi trebao biti i jedini put oglašavanja uopće.

Sve ostalo je branding.