Social Media Manager most je između vas i vaše publike, a način i kvaliteta komunikacije s fanovima na društvenim mrežama određuju njihovu percepciju vašeg branda i ključan su faktor u određivanju tko će postati vaš (dugoročni) kupac. Što je sve potrebno za uspješnu suradnju s osobom zaduženom za vašu prisutnost na društvenim mrežama, pročitajte u nastavku.

Društvene mreže već odavno nisu samo kanal za interakciju s prijateljima i stalkanje poznanika, nego su i nezaobilazne platforme na kojima se susreću biznisi i njihovo (potencijalno) tržište. Društvene mreže mjesta su gdje se brandovi predstavljaju tržištu u drugačijem, humanijem svjetlu i na taj način grade brand trust i brand love među svojom publikom.

U doba kad je konkurencija veća nego ikad, a marketing prožima svaku poru sadržaja kojeg konzumiramo, logično je da očekivanja publike i standardi kvalitete rastu. S druge strane, biznisi se nalaze u nepoznatom teritoriju i, iako znaju da bi trebali biti prisutni na društvenim mrežama, nisu sigurni gdje se ustoličiti, a još manje što i kako komunicirati. Tu na scenu nastupa Social Media Manager, koji će vam pomoći izraditi efikasnu strategiju za društvene mreže prilagođenu naravi vašeg biznisa. No kako bi suradnja sa Social Media Managerom bila kvalitetna, uspješna i tekla ugodno za obje strane, važno je poštivati neke principe.

 

  1. Iskomunicirajte svoja očekivanja

Odlučili ste se napraviti Facebook stranicu ili Instagram profil vašeg branda, no to je tek početak priče. Važno je postaviti si određena pitanja i odgovore iskomunicirati s vašim Social Media Managerom. Što očekujete da društvene mreže učine za vaš brand? Još bitnije,  što ŽELITE da učine za vaš brand? Postoje li neki strahovi vezani uz vašu prisutnost na društvenim mrežama ili uz prepuštanje uređivanja sadržaja vanjskom suradniku? Prepuštate li taj posao vašem Social Media Manageru u potpunosti ili ipak želite zadržati određenu količinu kontrole nad sadržajem? Dobro postavljeni temelji preduvjet su za kvalitetnu suradnju.

  1. Znajte tko je vaša publika

Vi najbolje poznajete svoj biznis i svoje tržište, a vjerojatno ste proveli i istraživanja iz kojih ste dobili konkretne podatke. Odgovor na pitanje tko je vaša publika je osnova cijele strategije vaše prisutnosti na društvenim mrežama – o tome ovisi ton kojim ćemo se obraćati, vrsta sadržaja kojeg ćemo objavljivati i učestalost tog sadržaja, kao i strategija plaćenih kampanja. Social Media Manager će znati kako komunicirati s vašom publikom na dnevnoj bazi, kako izbrisati granice između biznisa i kupca, odnosno kako da vas vaša publika prestane gledati kao biznis koji živi od novaca te umjesto toga više počne doživljavati kao kućnog prijatelja i savjetnika.

  1. Pružite sve potrebne materijale

Vizualni sadržaj najjače je oružje na društvenim mrežama. Kvaliteta teksta mora biti poduprta dobrim vizualom, u protivnom će naprosto potonuti u moru odličnih slika kojima nas bombardiraju sa svih strana. Vaš Social Media Manager doista će nastojati izvući maksimum iz dostupnih materijala, no ako je prisiljen pribjegavati stock fotografijama, automatski se gubi na originalnosti i autentičnosti vašeg branda. Dozvolite korištenje materijala s vaše web stranice, proslijedite sve brošure koje posjedujete i pobrinite se da imate dovoljno kvalitetnih fotografija vaših proizvoda. Ako u to morate uložiti nešto vremena i novaca, neka vam ne bude žao, jer će razlika u kvaliteti vašeg sadržaja biti drastična.

  1. Budite dostupni svom Social Media Manageru

Internetska publika sve zna i sve pamti, a budite sigurni da će primijetiti kad moraju dugo čekati dogovor na svoj upit ili kad očekivani sadržaj ne izađe na vrijeme. Odredite kontaktnu točku u vašoj kompaniji koja će komunicirati sa Social Media Managerom i koja će mu osiguravati sve potrebne informacije i materijale u razumnim rokovima. Kako biste smanjili količinu povlačenja za rukav, pobrinite se da vaš Social Media Manager bude dobro upoznat s vašim načinom poslovanja.

  1. Otvorite se prema novim idejama

Društvene mreže gotovo na tjednoj bazi izlaze s novim opcijama . Od toga ne treba zazirati, već gledati kako to iskoristiti za svoju dobrobit. S druge strane, upravo je zbog dinamične prirode digitalnog okruženja, ali i zbog novosti u vašoj ponudi ili na tržištu nekad potrebno mijenjati strategiju u hodu. Bivanje u korak s vremenom ključ je kontinuiranog rasta na društvenim mrežama, stoga se odvažite isprobati Facebook Live ili Instagram Stories. Vaša konkurencija to ionako već radi!

  1. Uvažite količinu vremena potrebnog za stvaranje sadržaja

Iako su objave na društvenim mrežama u pravilu kratke, često šaljive i ležerne, nemojte misliti da se takav sadržaj kreira čas posla. Izazov je upravo u mali broj znakova uključiti čim više relevantnih, zanimljivih i primamljivih informacija izrečenih pravim tonom i to popratiti kvalitetnim vizualom. Nadalje, kreiranje sadržaja uključuje i istraživanje vezanih tema te praćenje uvida u promet vaše stranice. Naposljetku, poželjno je da sadržaj bude kreativan i da se ne ponavlja. Ne tvrdimo da je ovaj posao nuklearna fizika, ali ipak zahtjeva određeni set znanja i vještina te malo vremena na raspolaganju.

  1. Odredite budžet za društvene mreže

Jedan od razloga zašto su društvene mreže toliko pogodna platforma za oglašavanje je taj što su u načelu besplatne, odnosno jeftin način za bildanje brand awarenessa, a poslije i brand trusta i brand lovea. Oni nadilaze vaše postojanje na društvenim mrežama i vitalni su za dugoročno uspješno poslovanje. Posjedovanje stranice i objavljivanje sadržaja ne košta vas baš ništa, a uz malo mašte i dobre volje možete sakupiti solidan broj fanova. No zasićenost oglasima na društvenim mrežama svakim danom je sve veća, dok doseg objava proporcionalno pada, zbog čega se javlja potreba za oglasima i kampanjama. Neka vam ne bude teško ponekad uložiti po par dolara u boostanje objava ili organizirati page like kampanju kako bi vaše buduće objave dolazile do većeg broja ljudi. Digitalne kampanje u svakom su slučaju daleko jeftinije od oglašavanja putem tradicionalnih kanala.

Ne treba zaboraviti ni nagradne natječaje i darivanja. Oni su dokazan način za stjecanje nove publike, a uz pametno osmišljanje nagrada neće odviše iscrpiti vaše resurse.

  1. Zapamtite zašto ste tu

Konačno, izuzetno je važno zapamtiti da društvene mreže nisu primarno prodajni kanal, već služe prvenstveno izgradnji odnosa između branda i njegove publike. Kvalitetan sadržaj pomoći će izgraditi vaš kredibilitet, a povećana prodaja je tek posljedica svega onoga što će vaš brand predstavljati vašim kupcima. Naravno, mogli biste i samo održavati prodajne kampanje, no uz nedovoljno izgrađen imidž, one će iziskivati puno veće financijske resurse nego što bi inače bio slučaj. Zapamtite, društvene mreže kreativno su mjesto na kojem se biznis povezuje sa sadašnjim i budućim kupcima. Vaša publika se ne želi osjećati kao da im konstantno nešto prodajete, već želi nešto dobiti i od vas – kvalitetan, zanimljiv i poučan sadržaj i osjećaj da ih cijenite i uvažavate. Ljudi su u fokusu društvenih mreža, a trebali bi biti i u vašem.

Digitalist je vaš partner za društvene mreže