Google AdWords je najpopularnija PPC platforma pokrenuta još 2000. godine s dnevnim prihodom od čak 121 milijuna dolara. U nastavku saznajte što su Ad Extensions (proširenja oglasa)  unutar Google AdWords-a i zašto ih je dobro koristiti.

1. Imamo li koristi od Ad Extensionsa (proširenja oglasa)?

Ad Extensions su različiti oblici proširenja oglasa. Zahvaljujući tim proširenjima postoji mogućnost pružanja dodatnih informacija o web stranici, tvrtki ili određenom proizvodu. Za početak, time se poboljšava sama vidljivost oglasa. S obzirom na to da koristimo dodatke na oglasu, on automatski biva prostorno veći u odnosu na oglase bez dodataka te time postaje lakše uočljiv,  zauzima više prostora i privlači klik korisnika.

 

VS.

 

2. Korištenjem proširenja oglasa povećavamo šansu za više klikova

Proširenja oglasa definitivno utječu na sveukupan broj klikova te poboljšavaju Quality Score i rang oglasa, jako bitne faktore u Adwords oglašavanju koji dugoročno štede novac. Osim što omogućavaju različite načine dobivanja dodatnih informacija o vašem poslu, interakciju s oglasom te potencijalno pružaju brojne linkove na vaš web site, također povećavaju CTR (Click-through rate) oglasa za čak 10 – 15%.

3. Kako funkcioniraju proširenja oglasa?

AdWords prikazuje jedno ili više proširenja uz oglas u trenutku kada izračuna da će proširenje poboljšati učinak, a pri tome koriste određene faktore:

  • rang oglasa (Ad Rank)  je kombinacija naših ponuda tj. licitacija, kvalitete oglasa te landing page-a i očekivani utjecaj proširenja – AdWords zahtijeva minimalan Ad Rank za prikaz proširenja,
  • pozicija naših oglasa na Google Search rezultatima
  • ostala proširenja koja smo omogućili – prikazat će ona koja najbolje prolaze te najkorisniju kombinaciju onih koji zadovoljavaju uvjete

4. Koliko koštaju proširenja oglasa?

Proširenja se ne naplaćuju posebno nego korisnik plaća cijenu klika na oglas kao i inače. Dakle, bilo koji klik na oglas, bio on klik na proširenje ili klik na sami naslov oglasa, bit će naplaćen.

5. Koje vrste proširenja postoje?

Glavna podjela proširenja je na automatska proširenja i na ručna proširenja. Automatska proširenja kreira AdWords sam u trenutku kad smatra da bi uz određeno potencijalno automatsko proširenje (ocjene potrošača, prikaz prošlih posjeta, dinamički strukturirani isječci), bio poboljšan učinak oglasa.

Vrste proširenja za ručno unošenje

a) App proširenja (App extensions) – ispod oglasa prikazuju link na download vaše aplikacije ili na app store. Ako tvrtka koja se oglašava posjeduje aplikaciju, uz pomoć App extensiona može jednostavno jednim klikom dovesti korisnika do stranice za download aplikacije i tako postepeno povećavati bazu korisnika. Broj skinutih aplikacija putem Adwords App Extensiona se također računa kao mikrokonverzija.

 

b) Call proširenja (Call extensions) – uz oglas se prikazuje gumb s ikonom telefona čijim klikom od strane korisnika dobivate poziv na vaš prethodno zapisani broj mobitela/telefona. Posebno ih je korisno koristiti kada nam krajnji cilj kampanje predstavlja poziv na mobitel radi narudžbe, više informacija ili slično. Call proširenja mogu pomoći bilo kojem poduzeću koje koristi telefonske pozive za zaprimanje upita. Ako na stranicama imate direktnu prodaju (makrokonverzije), pozivi u call centar se mogu tretirati kao mikrokonverzije.

 

c) Lokacijsko proširenje (Location extensions) – uz oglas se prikazuju točni podaci o lokaciji našeg poduzeća.
Vrlo korisno za poduzeća koja se moraju fizički posjetiti radi izvršenje transakcije (npr. slastičarnice, frizerski saloni, kozmetički saloni, fizički dućani). Klikom na lokaciju, otvara se Google Maps aplikacija s koordinatama odredišta te naputcima kako doći do njega.

 

d) Message proširenja (Message extensions) – ova opcija je omogućena samo korisnicima koji dolaze s mobilnih uređaja. Korisnici tapom na ikonu direktno upisuju SMS poruku poduzeću. Ova vrsta proširenja je korisna za dogovaranje sastanaka, brza pitanja, traženje određenog servis za dolazak na kućnu adresu i slične varijacije. Dakle, ako poduzeće koristi SMS za poslovanje, definitivno bi trebalo razmisliti o korištenju Message proširenja.

 

e) Cjenovna proširenja (Price extensions) – ona dodaju veću vrijednost tekstualnim oglasima zbog detaljnijeg prikaza usluga i opsega proizvoda. Korisnicima se prikazuje set od maksimalno 8 kartica koje korisnici mogu pregledavati i uspoređivati cijene i ponuđene opcije. Važno je da svaka usluga/proizvod mora imati zaseban mobilno prilagođen URL. Primjer korištenja cjenovnog proširenja je auto servis koji nudi izmjenu ulja za 100 kuna, promjenu guma za 180 kuna te punjenje klima uređaja za 220 kuna.

 

f) Recenzijska proširenja (Review extensions) – daju mogućnost prikaza pozitivnih recenzija o proizvodu. Poduzeće unosi recenziju koja je objavljena na određenom uvaženom izvoru (portalu, blogu, review stranici). Korisno proširenje za poduzeća kojima je bitno da se njihov proizvod ili usluga prepozna na temelju komentara zadovoljnih korisnika. Primjerice, restoran može postaviti recenzijsko proširenje s pozitivnim komentarima na njihov jelovnik, na ljubaznost osoblja ili odličan omjer cijene i kvalitete.

 

g) Sitelink proširenje (Sitelink extensions) – proširenje s linkovima sekcija web stranice, tj. linkovima koji vode u dubinu web stranice. Dobar je primjer prodavaonica tenisica koja nudi nekoliko određenih brandova. Sitelink omogućuje dodatak tekstualnom oglasu s linkovima koji vode direktno na posebnu stranicu pojedinih brandova ili tipova proizvoda. Ovo je korisno proširenje za bilo koje poduzeće s različitim varijacijama proizvoda i/ili sekcijama web stranice.

 

h) Strukturirani isječak (Structured snippet extensions) – omogućuje postavljanje dodatnih 10 vrijednosti vezanih uz poduzeće. Primjerice, brandove koje poduzeće ima u ponudi. Ako se radi o web stranici hotela, kao strukturirani isječak se mogu postaviti dodatne pogodnosti dostupne gostu (npr. Wi-Fi, bazen, fitness centar). Ako se radi o određenoj auto kući, ona bi u strukturirani isječak mogla postaviti brendove automobila koje ima u ponudi. U našem screenshot primjeru možete vidjeti aviokompaniju koja nudi letove na određene destinacije.

 

i) Callout proširenje (Callout extensions) – dodatni deskriptivni tekst kojim korisnici dobivaju više informacija o ponudi npr. besplatna dostava, korisnička podrška 0 – 24, certifikati, dostupnost. Bitno je naglasiti da u ovoj vrsti proširenja ne smije koristiti tekst iz oglasa kako ne bi dolazilo do ponavljanja. Preporučuje se svim tvrtkama koja žele istaknuti neke prednosti svoje usluge ili proizvoda u odnosu na konkurenciju.

 

Smatrate li da biste uz svoje oglase mogli dodati neka od proširenja, obratite se našim certificiranim stručnjacima koji su vam uvijek na raspolaganju.